سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران می توانند به عنوان یک نهاد فراگیر، ضمن فراهم کردن مشارکت شهروندان در فعالیت های اقتصادی؛ در توسعه و عمران شهرستان نیز نقش‌آفرینی کند. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، به مناسبت هفته تعاون، عماد تشکری، سرپرست اداره کل […]

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران می توانند به عنوان یک نهاد فراگیر، ضمن فراهم کردن مشارکت شهروندان در فعالیت های اقتصادی؛ در توسعه و عمران شهرستان نیز نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، به مناسبت هفته تعاون، عماد تشکری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پروژه ۱۲۰ واحدی در دست ساخت شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد بازدید کرد.

وی پس از بازدید در نشستی با مدیرعامل این شرکت گفت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران می توانند به عنوان یک نهاد فراگیر، ضمن فراهم کردن مشارکت شهروندان در فعالیت های اقتصادی؛ در توسعه و عمران شهرستان نیز نقش‌آفرینی کند.

تشکری خاطرنشان کرد: دولت و سازمانهای وابسته می توانند فعالیتها، طرحها، زمینها و املاک قابل واگذاری در بخشهای تولیدی، توزیعی و خدماتی را در مواردی که برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد با تأیید یکی از کمیسیون های دولت از طریق ترک تشریفات مزایده در اختیار شرکتهای تعاونی موضوع این قانون قرار دهند.

وی ادامه داد: قانون گذار اختیارات خوبی را در اختیار این شرکت قرار داده تا منافع حاصل از آن به اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه برسد. شرکت تعاونی های توسعه عمران باید زمینه عضو گیری حداکثر افراد جامعه را به وجود آورند و با گردآوری سرمایه های خرد متقاضیان و حضور در پروژه های عمرانی، اقتصادی و… منافع حاصل از آن به قشر زیادی از مردم جامعه برسد تا آنچه به عنوان عدالت اجتماعی در تعاون وجود دارد محقق شود.