سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از بیشترین پذیرش ۲۴ ساعته در بیمارستان‌های استان یزد در روز گذشته خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۱۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد شناسایی شدند که از ابتدای سال تاکنون یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان یزد شناسایی شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم به ثبت رسیده است.
سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، هیچ مورد فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد گزارش نشده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، با پذیرش ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد، بیشترین پذیرش در یک شبانه روز در استان یزد به ثبت رسید.
وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به چرخش کرونای انگلیسی در دید و بازدید‌های نوروزی تاکید کرد: بروز واریانس جدید ویروس کرونا در استان افزایش یافته و با توجه به میزان سرایت پذیری بالای این ویروس نسبت به نوع قبلی باید از دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز جدا پرهیز شود تا زنجیره انتقال ویروس کرونای انگلیسی در کشور قطع شود.
سلمانی تصریح کرد: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفر‌های غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلا در بین مردم خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد