نماینده مردم اردکان در مجلس: تلاش می‌کنیم تا اعتبار خط دوم انتقال آب به استان یزد افزایش یابد.

به گزارش صبح ساباط، محمدرضا دشتی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف بودجه ۱۴۰۰ برای خط دوم انتقال آب به استان یزد افزوده شد.

وی با تقدیر از همدلی دولت و مجلس در خصوص تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پایان سال اظهار امیدواری کرد نتیجه این همدلی و همکاری منجر به نفع عموم مردم کشور و استان شود.

دشتی افزود: بودجه ۱۴۰۰ با تلاش شبانه روزی، قبل از پایان سال جاری تصویب و از سوی مجلس به دولت برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این نشست از اصلاح و تصویب سند توسعه شهرستان بهاباد، افزایش سالانه اعتبارات شهرستان بهاباد، پیگیری احداث مرکز جامع سلامت و بیمارستان ۳۸ تختخوابی، اجرای طرح‌های راه و شهرسازی از جمله راه بهاباد ـ نایبند ـ دربند و ساختمان تامین اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان نام برد.

سید مجتبی حسینی پور از راه اندازی اورژانس اجتماعی بهاباد در سال آینده خبر داد و گفت: طرح گندله سازی بهاباد هم بنا به اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای توسط بنیاد برکت و همچنین اجرای ۶ طرح کشاورزی با مشارکت این بنیاد در شهرستان بهاباد خبر داد و خاطرنشان ساخت: مقرر شد در سال آینده در چارچوب مصوبات شورا، اقدامات مرتبط با توسعه شهرستان خاتم به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: در سال جاری و در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تا امروز جمعا ۷۵۸ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ و از این رقم تاکنون ۳۷۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که نسبت به سال قبل ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

حسینی پور گفت :  اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۹، ۳۹۵ میلیارد تومان است که رشد ۲۹ درصدی را نشان داده و نگرانی‌ها بایت کمبود اعتبارات جاری را تا حدودی کاهش می‌دهد.

وی افزود  در سال ۹۹ جمعا مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی درآمدزایی شده است که بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه، جهت جبران کسورات دستگاه‌ها در اعتبارات جاری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت هزینه خواهد شد.

حسینی پور از دیگر مصوبات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه را تصویب پهنه گردشگری کویر فهرج به مساحت سه هزار هکتار، اختصاص زمین برای مرکز شماره گذاری خودرو و تعویض پلاک بعد از پل الغدیر به مساحت ۱۵ هکتار و موافقت با تقاضای شهرداری یزد برای احداث شهرک سنگ و چوب در حریم شهر یزد اعلام کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد