سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد رعایت نکردن فاصله اجتماعی مطمئن را مهمترین چالش بهداشتی برای مقابله با کرونا در استان دانست و گفت: تاکنون 27 مورد سرخوشه ابتلا به کرونای انگلیسی در هفت شهرستان استان یزد شناسایی شدند.

به گزارش صبح ساباط، دکتر ابراهیم سلمانی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اسفند۹۸ تا دیروز ۷۹ هزار و ۵۷۲ مورد نمونه گیری کووید ۱۹ در استان یزد انجام شده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۹۲۶ مورد مثبت شناسایی شدند.

وی افزود: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون یکهزار و ۵۱۴ بیمار کرونایی و یک مورد بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان یزد فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه تعداد کل بیماران کرونایی پذیرش شده در استان یزد را از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۲ هزار و ۸۸۱ مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۳۹ بیمار به دلیل وخامت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

سلمانی با بیان این‌که آمار ثبت شده امروز تعداد بیماران کرونایی در استان رکوردی بی سابقه‌ از پنجم دیماه تاکنون است، تصریح کرد: تاکنون ۲۷ مورد سرخوشه کرونایی در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم شناسایی شده است.

وی رعایت نکردن فاصله اجتماعی مطمئن را مهمترین چالش بهداشتی این روزهای استان یزد دانست و بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده متأسفانه میزان رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی به زیر ۴۸ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی علوم پزشکی یزد در پایان با بیان این‌که هنوز فاز نخست واکسیناسیون در این استان به پایان نرسیده است، گفت: تاکنون ۲۱۰۰ نفر از کادر درمان و دیگر افراد جامعه هدف در استان یزد واکسینه شدند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس