سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش موارد کرونای جهش یافته و همچنین رکوردزنی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۱۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که این آمار یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی مورد جدید کرونای انگلیسی در شهر یزد، افزود: تاکنون ۲۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شناسایی کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم اظهار داشت: امروز اولین مورد کرونای جهش یافته در شهرستان تفت به ثبت رسید.

 

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان ثبت نشده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در شبانه روز گذشته، ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۱۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

 

سلمانی با اشاره به روز‌های پایانی سال و فرا رسیدن نوروز باستانی، تصریح کرد: با توجه به این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا نسبت به ویروس قبلی بیشتر است؛ اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد